torsdag 14. april 2011

Fleece.

Etter jeg gjentatte ganger hørte nysing i burene til mine små engler pga flis , dette var både plagsomt for mine små og vondt for meg å høre på. Det var aldri noe alternativ for meg å gå over til spon pellets, når jeg ikke tror dette er godt for leddene til dyrene over lang tid, jeg hadde ikke likt å gå på grus helle dagen, noe jeg føler dette blir det samme som. Da var tiden inne for å finne noe annet alternativ. Valget falt da derfor på Fleece, dette er utrolig utbredt utenfor Norge sine grenser. Det er i lengden billigere for deg som dyre eier og mye mye bedre for dyret. Så klart det er litt mer jobb, men hva gjør man ikke for dyra? Jeg skifter Fleece i buret en gang i uka. Så er det bare å slenge i vaske maskinen når du skifter, med fleece'n kan du også sette et mer personlig preg på buret ditt noe jeg syns er perfekt.Jeg bruker fleece til både chinchilla guttene og hamster barna mine, jeg har heldigvis ingen dyr som gnager på fleece!

Sånn ser nå mine bur ut.





                           

2 kommentarer:

  1. Det visste jeg ikke, men kan tenke meg at det blir godt og varmt for dem. Selv brukte jeg flis og høy, men fy så de griste med det, utover hele huset faktisk! hehe.

    sv: takker så mye for kommentaren på min blogg =)

    SvarSlett
  2. Her har vi med en skikkelig dyreelsker å gjøre, forstår jeg :) Kjempelurt med fleece, og det tar seg godt ut også :)

    SvarSlett