torsdag 1. november 2012

"Ridetraver?"

Som overskriften sier. Hva er det de aller en så kalt Ridetraver???  jeg er nå av den meningen at man har en EKS Traver eller man har en Ridehest!  Har vi med en Eks traver så utrolig dårlig selvfølelse så vi må kalle hesten vår for Ridetraver? 
   Er det ikke vi som faktisk har en så kalt ridetraver som burde heve hodene våre høyt?? Vi vet at når man skal omskolere en traver , trengs det så utrolig mye tolmodighet så utrolig mye KUNNSKAP! man kan ikke bare sette seg rett opppå en eks traver å tro man skal vinne allt man er med på! det er ikke sånn det er! ja man kan få en eks traver til å hoppe høyt, man kan få en eks traver til å bli en fantastisk dressur hest, men man får aldrig eks traveren sin til å bli den perfekte ridehesten uten den forbanna kunnskapen man trenger! 

    Jeg har en perfekt eks traver. Jeg har ingen Ridetraver! nå har jeg en Eks traver som går som en perfekt ridehest! Folk ser Svarten sånn har er nå, men ser de som ikke har greie på omskolering av traver hva som faktisk er blitt gjort? Det er ikke bare å titte på finn.no plukke ut den hesten som koster minst, det er dessverre som regel en Eks traver, for det er mange av dem Og kunnskapen strekker ikke til.  I alle annonsene står det. Hellt omskolert, jada jøss! det har jeg sett.! 
    jeg nekter å ta det utrolig dume ordet ridetraver i min munn, folkens la oss være stolte av jobben vi må gjøre! det er vi som får et forhold til hesten vår.. Vi som vet hva det handler om å jobbe. 
  Jeg har aldri likt å ri en perfekt ridehest som koster skjorta! en hest som gjør allt selv? ja for all del, trives du best med å bare kunne slenge deg rett på en hest å faktisk bare sitte der å la hesten gjøre allt selv, ja for all del! kos deg. Ingen stor credit fra meg. Gi meg en hest som man må jobbe med. Ikke en robot. ( jada jeg vet hvem jeg erter på meg nå ) For all del har man ikke kunnskap i det helle tatt er det sikkert hellt greit,men kom ikke til meg å skryt av hvor høyt den nye hesten din hopper. Sorry jeg bryr meg ikke. Det er ikke du som har gjort noen jobb der lell, så hvorfor skal du skryte ? Du har bare betallt pengene for kunnskapen til andre. 
   Jeg gidder ikke en gang å prøve dem,har du en hest som bukker og oppfører seg som " dritt " ja takk. Jeg kan prøve den jeg. Gi meg en Eks traver! 
Dette er Eks traveren min. Min herlige gull gutt. Gutten som nå er omskolert til en Sabla god ridehest. 
 Ja det har krevd svette og tårer,men folkens jeg har en hest som bare jeg kan ri. Som er min. Som faktisk for lov til å være den han er. Jeg elsker eks traveren min. Det er dette som handler om jobb og kunnskap. 

Så la oss for all del glemme det utrolig dumme ordet Ridetraver, og heller bruke de riktige som er ridehest og Eks traver. 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar