torsdag 24. mars 2011

Gis bort?

 Vi lever dessverre i en verden der penger og materalisme betyr mye mer en et liv.
Må innrømme jeg er utrolig sint når jeg ser alle som skal GI bort dyrene sine, hjelper ikke mye når de skal gi bort dyret og buret må du kjøpe! det skulle jo vært motsatt gitt bort buret og solgt dyret? når skal folk forstår at dyr ikke er noe man bare kvitter seg med, gjengangeren i alle annonsene er : barna har mistet intr for dyret, har ikke tid eller den klassiske allergi og har ikke plass! for det første kjøpe ikke  dyr til barn før de vet hva som kreves å er gammel nok til å ta ansvar! ikke gi etter for de er søte og for at barnet trenger ansvar. Barn klarer ikke å se hvor mye det kreves å ha et hamster eller hvilket dyr det er, barn ser bare alt man kan kjøpe til dyret. Hvorfor tror du det er så sterke farger på ting til hamster ? de andre grunnene er vell ting man skal tenke på før man i det helle tatt tenker på å få seg dyr?
Og hva er egentlig den saken der alle skal ha unger på dyra sine være seg Hamster til hester? bare for å få penger? hva gir du meg! markedet er fullt av dyr allerede! så kanskje på tide å gi opp med å avle dyr for en stund vell?Ja dyre barn er søte, men er det noe poeng med at det skal være dyre unger i alle husene i det norske land? når det er så utrolig mange dyr som så sårt trenger et hjem, der eierne har gått lei. Så kjære dere der ute tenk over neste gang dere skal ha dere dyr ta en titt på finn.no. Det kryr av små søte skapninger som så sårt trenger akkurat deg!

 Et av mine små Gull.
Som betyr alt for meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar