fredag 15. oktober 2010

Litt om lille meg.


Før denne bloggen her har man hatt en annen , der jeg ikke fikk lagt ut noen bilder så derfor skal jeg starte den helt på nytt  for et forsøk på å gi de ”stemmeløse” en hjelpende hand for å kunne formidle budskapet om ting fra deres syn, men det som er vanskelig er faktisk å ta opp temaer som blir ” gjemt ” bakerst i hjernen for vi vet så godt hva som hender i verden, men vi orker ikke tenke på det. Dette skal skrives om uten at det blir provoserende for de med en annen mening en det jeg selv har. Jeg skriver det jeg mener og rett fra levra, syns det er herlig da folk begynner å diskutere rundt emnet jeg har valgt, for en god diskusjon tar ingen skade av! Det hjelper også til med å sette ting i perspektiv. Du skal heller ikke se helt borti fra at det kan komme noen innlegg om strike prosjekter heller.
Jeg tenkte jeg kunne skrive litt mer om meg selv. Er det ikke greit å vite litt om den som sitter å skriver det man faktisk skal bruke sin dyrebare tid til?
    Jeg er en bestemt frøken på nå snart 20 år, har drevet med hest siden jeg var 7 år og var så heldig å få oppfylt alle små jenters store drøm, jeg fikk en hest som var helt min når jeg var 13 år , en herlig norsk kaldblods vallak på 13 år. Etter en sommer med kamp om hvem av oss som faktisk var mest sta og bestemt inngikk vi et kompromiss. Dette gikk  ut på at jeg skulle legge vekk alt som het pisk( brukte den ikke men hadde den i ene støvelen ), jeg skulle skifte bitt, og huske at han var en veldig bestemt gutt der man viser gjennisidig respekt ( noe som ikke var så veldig vanskelig å love )  jeg måtte helst ikke sette noen andre på ryggen når de ikke rei som jeg gjorde. Og tilbake ville jeg at Svarten skulle kunne stole på meg , ikke se på meg som en leder  men en som skulle gi han ” tips ” om hva jeg helst ville han skulle gjøre, ikke prøve å bite etter beina mine og bare stå rolig helt til han fant ut at nei jeg syns virkelig  det er litt moro med ” rodeo ” jeg la oss prøve det .
    Når vi inngikk disse små tingene som utgjorde en veldig stor forskjell begynte ting å gå den rette veien der min bestevenn så på meg som ”lederen” venn som forsto og bare ga tipsene for hva man skulle gjøre og rettledning. Da ente man opp som to bestevenner som jobber sammen mot samme mål i stede for at jeg som rytter skulle tvinge han til ting han var redd for. Det var noe vi tok over tid.
Ingen ting skulle stresses frem uten at han var klar, med tanke på at han var ridd på en måtte jeg forsto var hellt feil for en gutt som ikke var hellt omskolert enda. Så takk til min kjære mamma som viste både meg og svarten veien til der vi er nå. Når jeg nå sitter her og skriver om Svarten og min ferd gjennom årene kjenner jeg hvordan gledes tårene presser på, er så glad for de fine årene og flere kommer.  Nå når mor også heller over til 20 tallet i alder har vi vært der for hværandre i 7 perfekte år!


Ellers blir mye av min tid beslaglagt av de andre på fire ben både katter og en hund, de først nevnte er virkelig ikke noe glad i den nye ting som mor måtte dra i hus,  hu  fortallte at dette måtte man ha pga skole arbeid , å ja tenkte vi på fire ben du mener du trenger en  ting til som skal ta oppmersomheten fra oss, men er det en ting de kattene i huset virkelig klarer er det å vise hva de mener om både pc og bøker som mor setter høyt, de kan ikke nøye seg med at mor koser med de å ender opp med å leser hvær linje på  siden ti ganger for å få med seg handlingen  for det er jo aldrig bra nok å bare bli klødd på den ene siden må jo bytte side vært minutt helst!. Og den nyeste hobbyen som skulle i hus var strikking ,men dette er noe kattene stor trives med for det er jo så utrolig moro å leke med både garnet og det som sitter på pinnene, og i etter tid sitte å le når hu må bruke en time på  rette opp det vi hadde det så moro med å lage, Så hender virkelig at vi blir litt lei oss der vi sitter når vi har lagd en fin gave til mamma å gleder oss til å se hvor glad hu blir, men hu sier da den er fin før hu setter seg ned får å knytte opp.
     Når det kommer til intr og sånne ting er det smykke laging og dyra som står høyest kan ikke akk si at misliker en god bok heller.
Det jeg vier tid og tanker på  at alle dyr og mennesker skal ha et verdig liv uten noen form for misbruk eller mishandel, men jeg kan ikke rette opp allt allene ( men det er noe jeg prøver vær dag, har ikke hellt innset at det ikke er murlig! Dessverre ) pga dette synet på livet valgte jeg å slutte å spise kjøtt, så for tiden driver jeg å lærer meg å lage mat hellt på nytt, Så har du noen gode veggis oppskrifter å dele legg igjen en komentar J
Tenk på hvor mye glede man får av disse på fire ben, dessverre er det ikke alle som blir behandlet med den respekten de fortjener.

Spørsmål: Hva syns dere om en blogg som går på dyrenes verden?

Å hellt til sist en litten hilsen fra Nalle så til neste gang takk for nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar