torsdag 2. desember 2010

Julen nærmer seg.

Nå når julen nærmer seg med storm skritt står alle julegavene man må kjøpe i hode, men lar du tanken streife til de som har en kald jul i møte? en jul med få gleder, stress og mas? Lar du 20 kr falle ned i julegryta til frelsesarmeen så de kan hjelpe med å gi de en okei jul, der de får jule middag og en gave hver med nødvendige ting som alle trenger? eller går du bare forbi for du har dårlig tid?
    Jeg er av den typen å har vell alltid vært sånn, jeg tenker alltid på de som har det som verst i Norges land. Ja de begynte med stoff , men det er ingen som vet hvorfor, når det er normalt at folk ofte blir avhengig av sterke medisiner etter ulykker.


Noe annet som jeg syns er en utrolig fin gave til folk som har alt, det er nemlig en  =OSLO julebok. Der selgerne er uteliggere i oslo som har det som jobb, de kjøper en bok for 50 Kr av kontoret som trykker bøkene der tekstene er skrevet av selgerne selv.. Når du kjøper en =OSLO bok betaller man 100 Kr, derav 50 Kr per bok utgjør lønnen til selger. Dette konseptet syns jeg er helt genialt, fin måtte for dem å tjene penger og jeg får en utrolig fin bok jeg kan velge å gi bort i gave eller beholde selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar