onsdag 24. november 2010

" gourmet måltid.

Dette er egentlig bare et dumt innlegg, MEN jeg må få det ut!

Når man går på kafé/restaurant for å kjøpe seg mat, da forventer man seg at maten skal se innbydende og god ut ikke sant?? eller er jeg bare utrolig kravstor. !?!
  Det var dette jeg tenkte i dag når jeg hadde veldig lyst på rødspette. Så tenkt så gjort, jeg og min mor ente da opp med shopping med tilhørende god delikat anlagt mat ( trodde vi ). Etter å ha tittet på ting vi kunne tenkt oss å gå i innkjøp av var tiden inne for mat, rett og slett for å prate om hva vi skulle kjøpe og hva vi hadde sett var pent.
   Når vi kom inn i kafen gikk jeg inn med et smil om munnen endelig skulle jeg spise det jeg syns er utrolig godt når man er på shopping Nemlig Rødspette.! Det første jeg da legger merke til er at den er fylt, men tenker som den lille tingen som prøver nesten alt , dette må jo prøves før jeg sier jeg ikke liker så sakt så gjort. Jeg bestiller maten å min mor bestiller det samme, men det som tok kaka først var når jeg spurte om prisen på ekstra bit med fisk, da skulle de nemlig ha 30 Kr for. Dette gadd jeg ikke så fant ut at ekstra potteter er like godt.
   Når maten kommer på bordet er det første jeg legger merke til er at den lille bollen med smelta smør, ja den står klint nedi salaten min, rødspetten ( som for øvrig var på størrelse på en 5 kroning.) ja den lå jo så utrolig pent klemt nedi remuladen , første inntrykk virkelig ikke bra!! , men jo hva er det neste det er når jeg oppdager at min kjære salat ligger å flytter i det som virkelig virket som en liter vann.Dette er dessverre noe som er alt for vanlig, jeg mener man kan prøve å riste vekk litt vann før det blir lagt på tallerkenen.
   Jeg begynner å spise , men ser dessverre at vannet ja det forsvant så pent og pyntelig inn, i mine kokte potteter . Så ja det ble borte, men potetene de smakte jo bare vondt!
Helle min herlige middag som jeg har gledet meg til går i vaksen når toppen av kransekaka kommer. Det begynte å knapre når jeg koste meg med min ellers så fuktige potet for den var jo ikke KOKT! Så alt i alt så min mat og smakte dereter som en komposthaug! Å dette betalte da min kjære mor 130 for! Å maten til min kjære mor så virkelig ikke bedre ut når hennes kokte grønnsaker så akk ut som beskrevet over , som tatt opp fra en komposthaug!

Etter dette skal jeg aldri spise på dette stedet noe mer. Hører med til historien at jeg har spist ellers bare god mat på dette stedet, men denne opplevelsen tok virkelig kaka!
  Kan da ellers si at det ble en del fine innkjøp, etter jeg hadde blitt i form igjen av kvalmen som meldte seg etter mitt " Gourmet måltid "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar