lørdag 8. januar 2011

Tuppen og Lillemor.

Da var vell tiden inne for å introdusere dere for Tuppen Og Lillemor. I går fikk jeg med nemlig to hamstere. Når skal jeg lære at man ikke skal gå inn i dyrebutikken å se på dyra? Der oppdaget jeg et lite nøste som satt å titta på meg det var tuppen, Jeg fikk med en gang en følelse av denne lille vennen kom til å havne hos meg. Å sånn plutselig der oppdager jeg Lillemor. For meg var det ikke aktuelt å skille dem, så jeg og eieren på dyrebutikken inngikk en avtale.
Den lille er Tuppen og den mørke er Lillemor.
Historien  til disse små er ikke den fineste dessverre. Den ene jenta de hadde delt bur med før hadde brått gått til angrep på begge to på natta, så lillemor har sår på bakbarten som blir renset, men med tanke på angrepet har begge to et herlig gemytt og går veldig bra sammen.Jeg hadde egentlig regnet med at spesielt Lillemor skulle være sky,men hun koser seg i handa.  Tupper ser helst at han blir plukket opp vis ikke sitter det et hamster i fanget ditt for han finner veien ut vis du er for treg.
Jeg er så utrolig glad for at jeg ble " valgt " ut til å gi disse små et godt hjem..
  som dere ser på bildet er ikke akkurat Lillemor plaget med såret sitt, springer rundt i buret og er høyt og lavt.

5 kommentarer:

  1. Du må ikke ha dem sammen!? Det er syriske hamstere, og de skal ikke være sammen.
    Men hun nærmest er cinnamon banded shorthaired male/female syrian hamster, eller så er det en cinnamon agouti, ser ikke mønsteret dens?
    Den bakerste er en golden agouti shorthaired male/female syrian hamster.

    SvarSlett
  2. Det er absolutt ikke aktuelt å la dem bo sammen, syriske hamstere skal bo alene. Jeg er enig med Therese over (angående farge og mønster). Om de bor sammen kan det føre til slåssing eller evetuelt død hos en eller begge.

    SvarSlett
  3. det vil føre til slosskamp når den ene eller begge har løpetid.

    SvarSlett
  4. Så nydelige de var da!:o)

    takk for koselig kommentar på bloggen!:o)

    SvarSlett