søndag 14. november 2010

Rene Julekvelden.

Når man har en kjær pappa som eier en antikk butikk blir det en del reising rundt. Så i dag gikk turen til et sted der penger og ting skifter eier like fort som noen andre skifter sokker,men hva var det mine øyer skuer der i noen papp esker og kurver, med løse tråder som lå i noen knutter jo det var garn. Det var utrolig mange single nøster, men finner man farger som går sammen kan det virkelig bli noen fine gensere! så jeg røsket med meg garn som jeg regner med blir nok til 4 søte gensere. Der prisen var 10 kr for de nøstene med mage belte og 5 kr for de uten.
    Jeg forstår ingen ting, det mest vanlige er jo å bli hektet på å strikke luer eller sokker, men her i gården er det barne gensere. Men kan bli en forandring på dette nå ei veldig hyggelig dame skal vist ta med seg noen av bøkene sine med oppskrifter som vi skal se i. Så kanskje det blir et håp for dere om at det blir noe annet en bare gensere på denne bloggen det får tiden vise.

Her er da min fangst.
Dette betallte jeg da 260 Kr for.
 

 Dette skal da kombineres med hvit.

 Også kombineres med hvit.



 Skulle jo tro jeg elska rosa, men blir nok pent på ei lita frøken.
Dette skal kombineres sammen på en eller annen måtte.

2 kommentarer:

  1. Kjekt å dumpe over slike små skatter!

    Barnegensre er kjekt å strikke det. Og så lager du luer og pulsvarmere av restene etter dem igjen. ;)

    Jeg holder på med ny muffinslue, den er kjempeenkel. Jeg strikker en hvit rille (en omg rett + en omg vrang) det kremkanten skal være. Da er det lett å plukke opp masker etterpå. Hvis du ikke kan hekle er det like enkelt å strikke den: Strikk to masker i hver maske på annenhver omgang til du synes den er bred nok. Fell av.

    SvarSlett
  2. Har planer om å prøve meg på muffinslue jeg også :) må bare få ledige pinner først hehe, så bare jeg finner ut eksakt hvilken farge jeg skal ta blir det lue :)

    SvarSlett